In augustus 1863 neemt de de Nederlandsche Centraal-Spoorweg-Maatschappij het baanvak Utrecht – Hattemerbroek van de spoorlijn Utrecht – Zwolle – Kampen in gebruik. Het onbeduidende Wezep krijgt een eigen halte bij de kruising met de weg tussen Heerde en Kampen. In 1870 krijgt de halte een eenvoudig gebouwtje met loket. In 1910 is het gebouwtje vervangen door een houten gebouwtje dat het jaar daarvoor op een landbouwtentoonstelling in Zeist staat. Naast het gebouw komt een aparte wachtruimte in stijl- en regelwerk.
In 1957 krijgt Wezep een echt stationsgebouw. Het gebouw is een variant van het standaardtype ‘Vierlingsbeek’. De zogenaamde tweekamerbungalow bestaat uit een betonskelet, opgevuld met stalen ramen en gele strengpersssteen. Het dak doet aan alle zijden ook dienst als luifel. Het haltegebouw krijgt de gebruikelijke functies als een loket en wachtruimte en enkele dienstruimten. In 1997 sluit NS het loket. Vijf jaar later is het gebouw gesloopt.
Op de foto boven dit artikel de wachtruimte, kaartautomaat en informatievoorzieningen op de plek van het voormalige stationsgebouw van Wezep op 16 april 2021. Het houten kunstwerk op de voorgrond staat sinds de herinrichting van het stationspleintje eind 2015 bij het station.