Bij de aanleg van de spoorlijn Gouda – Alphen aan den Rijn laten de Nederlandse Spoorwegen in Boskoop en Waddinxveen strak vormgegeven stationsgebouwen neerzetten bestaande uit een staalskelet opgevuld met baksteen. Bij de stations zijn bij de opening van de spoorlijn in oktober 1934 in gebruik genomen. Het stationsgebouw van Waddinxveen bestaat voornamelijk uit een grote rechthoekige goederenloods met plat dak. In het rechterdeel van het gebouw zijn de verschillende stationsvoorzieningen ondergebracht. Het stationsdeel deel is lager dan de goederenloods en ongeveer drie keer zo klein.

De goederenloods is in de jaren ’90 gesloopt. In 2004 verdwijnt ook het deel met de stationsvoorzieningen. Er komt geen vervangende nieuwbouw.

Station Waddinxveen Wad
Opening: 7 oktober 1934
Spoorlijn(en): Gouda – Alphen aan den Rijn km 8,1
Links: Sporenplan
NS Stationsinfo

Op de foto boven dit artikel: Na de sloop van het stationsgebouw blijft een klein stukje muur, inclusief staalskelet bewaard. Achter de muur staat een schakelkast. Ook de andere wanden rond de kast zijn hierna met de oude stenen uit het gebouw opgebouwd als herinnering aan het vroegere stationsgebouw. Waddinxveen, 3 december 2016.