Net als de meeste andere stations uit de eerste periode van de aanleg van spoorwegen door de Staat krijgt ook station Kruiningen-Yerseke een standaard stationsgebouw. Halverwege de Zeeuwse dorpen komt een gebouw van het kleinste type, de 5e klasse. Het rechthoekige gebouw heeft een hoog middendeel met puntgevel en twee korte zijvleugels. De Staatsspoorwegen nemen het gebouw aan de Zeeuwse Lijn in 1868 in gebruik.

De eerste decennia van de twintigste eeuw is een groot deel van de stations van het type vijfde klasse vergroot. Aan de linkerzijde komt een lage vleugel met een wachtruimte voor de eerste en tweede klasse. De rechtervleugel van het stationsgebouw in 1890 drie keer langer gemaakt. Terwijl op de benedenverdieping een wachtkamer voor de derde klasse komt, is de ruimte op de eerste verdieping gebruikt om de woning te vergroten. Twaalf jaar later komt aan de rechterzijde van het gebouw nog een lang laag bouwdeel. In 1920 is het middendeel van het gebouw verhoogd met een extra verdieping. Voor het oorspronkelijke gebouw komt een ruim opgezet laag entreegebouw. Hierna blijft de opzet van het stationsgebouw vrijwel ongewijzigd. In 2006 verdwijnen de laatste stationsvoorzieningen uit het gebouw.

Op de foto boven dit artikel het stationsgebouw van Kruiningen-Yerseke op 12 september 2021.

Station Kruiningen-Yerseke Krg
Opening: 1 juli 1868
Spoorlijn(en): Roosendaal – Vlissingen km 38,1
Links: Sporenplan
NS Stationsinfo