In mei 1990 nemen de Nederlandse Spoorwegen aan de Betuwelijn de nieuwe voorstadshalte Dordrecht Stadspolders in gebruik. De hooggelegen halte aan de enkelsporige spoorlijn krijgt één zijperron en een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers. Boven de onderdoorgang komt een eenvoudig rechthoekig loketgebouw met wachtruimte en enkele dienstruimten. Het dak van het gebouwtje is als luifel tot boven de trapopgang getrokken en hangt aan een stalen draagconstructie die bevestigd is aan de licht gebogen betonnen borstwering van het haltegebouw en de betonnen wand langs de trap.
Exact twintig jaar na de opening is het haltegebouwtje gesloopt om plaats te maken voor de verbreding van het perron. De betonnen borstwering blijft hierbij bewaard. Tegelijkertijd krijgt de halte een tweede spoor en een tweede zijperron. Boven de zuidzijde van de onderdoorgang komt langs het perron een kopie van de borstwering en de betonnen wand langs de trap waardoor beide zijden van de voorstadshalte gelijk zijn. Er komt geen nieuw loketgebouw.
Op de foto boven dit artikel de zuidelijke entree van de halte Dordrecht Stadspolders op 16 oktober 2017.