In 2015 gaat het Panorama Rail Restaurant van start. Het rijdende restaurant van RailPromo blijkt een succes en wordt in de loop der jaren uitgebreid met extra ritten en arrangementen. Twee jaar later rijdt de trein verder als Dinner Train. In 2019 Amsterdam Centraal als vaste opstapplek ingeruild voor maar liefst 37 wekelijks wisselende stations. Datzelfde jaar gaat RailPromo failliet. In het najaar neemt Train Charter Services de trein over. De opzet is hierbij aanzienlijk vereenvoudigd. Na de coronaperiode is de trein weer aan een opmars bezig. Naast nieuwe locomotieven, rijtuigen en arrangementen zijn in 2024 ook zeven extra opstapplaatsen aan de agenda toegevoegd.

In 2015 presenteert RailPromo het Panorama Rail Restaurant. De trein bestaat uit buffetrijtuigen en een panoramarijtuig. De zwarte E-loc 1252 verzorgt elke zaterdag de tractie van het rijdende restaurant. Terwijl de verschillende gangen aan de gasten worden geserveerd, rijdt de trein een vanuit Amsterdam een rondje door het westen van het land. Bij de start van het nieuwe seizoen neemt E-loc 1251 onder nummer 1215 de tractie over. De locomotief rijdt in de blauw-witte kleurstelling van het rijdende restaurant. Nadat het panoramarijtuig in 2016 buiten dienst gaat, gaat het rijdende restaurant na de winterstop in 2017 verder onder de naam Amsterdam Dinner Train. Drie maanden later neemt Rail2U de tractie van de trein over. Het bedrijf laat locomotieven van verschillende vervoerders de trein rijden. Hierbij zijn voornamelijk de oranje voormalige Locon-locomotieven voor de trein te zien.

In maart 2018 schaft RailPromo de voormalige NS-locomotieven 1772, 1775 en 1781 aan. De locs krijgen een opknapbeurt en een nieuwe blauw-witte kleurstelling die aansluit op de rijtuigen van de Dinner Train. Ook krijgt het drietal een nieuw nummer in de reeks 101001-101003. Naast het locomotiefpark is ook het aantal ritten uitgebreid. Bij het ingaan van seizoen 2019 presenteert RailPromo de Dinner Train volgens een compleet nieuwe opzet. Voortaan gaat het rijdende restaurant het hele land door. Het plan is om in een periode van een jaar de trein vanaf maar liefst 37 verschillende stations te laten vertrekken. De Dinner Train rijdt doorgaans op woensdag en donderdag één rit en van vrijdag tot en met zondag twee ritten. Bovendien is de trein met twee rijtuigen verlengd.

Op 6 augustus 2019 komt het bericht naar buiten dat RailPromo bij vonnis van de Rechtbank Limburg in staat van faillissement is verklaard. Het gaat hier om de besloten vennootschappen met beperkte aansprakelijkheid Railpromo B.V., Railpromo Fleet Services B.V. en Lucatu B.V. Op 1 oktober dat jaar wordt bekendgemaakt dat Train Charter Events B.V. met de curator overeenstemming heeft bereikt over een doorstart van het rijdende restaurant. De ritten gaan op 25 oktober 2019 weer van start met hetzelfde materieel maar met kleine wijzigingen in de service en het menu. Ook is de agenda herzien waarbij de eerder door het hele land geplande ritten zijn vervallen. De nieuwe schema bevat voornamelijk centraal gelegen vertrekpunten en minder ritten per week.

Door de coronamaatregelen kan de Dinner Train vanaf maart 2020 niet meer uitrijden. Terwijl de locomotieven hierna voor IRP en Lineas veelvuldig in het goederenvervoer te zien zijn, staan de rijtuigen werkloos op de Watergraafsmeer. In het najaar van 2021 rijdt de Dinner Train weer enkele ritten. Omdat de voormalige 1700-en inmiddels een uitgebreid takenpakket in het goederenvervoer hebben, heeft TCS de voormalige NS 1835, later bekend als BE01 in de zomer van 2021 weer rijvaardig gemaakt en in de blauwe huisstijl gestoken. De loc wordt onder nummer 102001 de vaste locomotief voor de Dinner Train.

In de seizoenen 2022 en 2023 kan de Dinner Train weer de complete planning afwerken. Diezelfde periode wordt het concept geleidelijk uitgebreid. Zo schaft TCS een aantal voormalige Duitse restauratiewagens en een extra locomotief aan. Ook verschijnen nieuwe arrangementen waaronder een Real Life Mystery Game op de menukaart. In 2024 groeit het aantal vertrekstations van de Dinner Train van 20 naar 27. Dit jaar zijn Deventer, Ede-Wageningen, Lelystad, Roermond, Roosendaal, Uitgeest en Wormerveer aan de agenda toegevoegd.

Het nieuwe seizoen van de Dinner Train gaat op 26 januari 2024 in Dordrecht van start. Kijk voor de complete agenda, alle arrangementen en meer informatie op dinnertrain.eu

Update: in januari 2024 wordt bekend dat TCS ook in België een Dinner Train laat rijden.

Op de foto boven dit artikel staat de Dinner Train met E-loc 101001 voorop op 21 juli 2019 nog gereed voor vertrek uit Amersfoort. Een week later gaat de trein door faillissement van RailPromo maandenlang aan de kant.