Treinstel 8733 bevat het 300e interregiorijtuig. Het treinstel rijdt om deze reden enkele weken bestickerd rond. Het treinstel is op 3 oktober 2004 bij Diepenveen onderweg van Zwolle naar Roosendaal. Terwijl in vanaf de jaren ’80 het Intercitymaterieel al veelvuldig voor promotiedoeleinden en totaalreclame is gebruikt, verschijnen in 2005 de eerste geheel bestickerde DD-IRM treinstellen op de baan. Eerder zijn al enkele treinstellen van stickers voorzien om televisieprogramma’s en musicals te promoten. Om de aanstaande inzet op de IJssellijn te promoten voorziet NS treinstel 8451 eind 1995 bij de deuren grote witte stickers met daarop de tekst ‘Vanaf 15 januari kunt u dagelijks met mij mee’. Het treinstel rijdt de eerste week van december 1995 in de reguliere dienst op de verbinding, hierna is het stel in het hele land te zien. In het in 2004 gebouwde treinstel 8733 is het driehonderdste DD-IRM rijtuig opgenomen. Ter gelegenheid van deze mijlpaal is het complete treinstel korte tijd van bijpassende stickers voorzien.

Olympisch treinstel 9525 vertrekt op 19 september 2008 als stoptrein van Vlissingen naar Roosendaal uit Kapelle-Biezelinge.Treinstellen 9520 en 9525 verschijnen in 2005 net als ICM-treinstellen 4201 en 4240 in oranje kleurstelling op de baan. Hiermee laat NS zien dat de vervoerder het NOC*NSF sponsort. Net als bij de genoemde Koplopers is elke rijtuigbak aan een bepaalde sport gewijd. Aan de buitenzijde verschijnen afbeeldingen van sporters en aan de binnenzijde zijn de vloeren bestickert als de vloeren waarop de sport wordt beoefend. In mei 2012 is de bestickering van de stellen aangepast met het oog op de Olympische Spelen in Londen in juli en augustus dat jaar.

De reservekop die in 2005 wordt gebruikt bij de Railklipper is tijdens de open dag van NedTrain in Haarlem op 20 september 2014 in gebruik als informatiepunt. Bij de kop zijn enkele foto's van de Railklipper te zien.Van een hele andere categorie is dat jaar de Railklipper. Ter gelegenheid van Sail 2005 is een kopbak van treinstel 9518, aan de achterzijde voorzien van een reservekopkop en op een voormalige veerpont geplaatst. De Sailtrein vaart begin augustus dat jaar onder andere naar Volendam, Haarlem en Dordrecht. Tijdens Sail vaart de Railklipper tussen het Amsterdamse Centraal Station en het Oostelijk havengebied. In september dat jaar is het vaartuig aanwezig bij de Wereldhavendagen in Rotterdam. Hierna is de kopbak gebruikt om treinstel 8656 te completeren. 

Koningstrein 9520 staat op 17 juni 2013 in Deventer te wachten op de volgende inzet.

'Lekker lezen'-treinstel 9514 is op 10 april 2010 samen met de 9572 onderweg van Alkmaar naar Maastricht en Heerlen. Beide stellen tijdens de stop in Roermond.

Treinstel 9520, voorzien van de nieuwe bestickering 'Bij NS staat deze zomer Londen Centraal' vertrekt op 27 mei 2012 samen met treinstel 9578 uit Venlo naar Lage Zwaluwe.

Treinstel 9561 vertrekt op 6 juli 2012, een week na de Veteranendag uit Deventer naar Enschede.

De leescoupé van treinstel 9549 op Utrecht Centraal, 26 november 2017.NS sponsort sinds 2001 de stichting CPNB. Onder het motto ‘Lekker lezen doe je in de trein’ is DD-IRM treinstel 9514 in de zomer van 2008 tussen de ramen van beide verdiepingen voorzien van een bijpassende bestickering. Half juni 2016 komt de 8707 met een speciale ‘Leescoupé’ op de baan. De coupé is van binnen voorzien van stickers van vloerkleden, leeslampen en boekenplanken. Op de tafeltjes komen boeken te liggen, bedoeld voor een lees- en ruilsysteem. Aan de buitenzijde zijn enkele stickers aangebracht. Omdat de stickers niet brandveilig blijken zijn deze binnen enkele weken weer verwijderd. In oktober 2017 komen de 9549 en de 9592 met een coupé met soortgelijke bestickering op de baan.

OV-Chip treinstel 9522 staat op 7 mei 2011 in Roosendaal gereed als stoptrein naar Vlissingen. Op de achtergrond staat treinstel 8646 klaar voor vertrek naar Zwolle, Roosendaal.Treinstellen 9522 en 9524 zijn in de eerste helft van 2010 voorzien van een roze-witte bestickering ter promotie van de OV-Chipkaart. Tussen de ramen van beide verdiepingen zijn silhouetten van verschillende plaatsen verspreid over Nederland door één lijn met elkaar verbonden. Eind 2011 zijn beide stellen ontdaan van hun bestickering. Eind mei 2012 zijn twee bakken van treinstel 9561 voorzien van een speciale bestickering ter gelegenheid van de achtste veteranendag die op 30 juni dat jaar in Den Haag plaatsvindt. De bestickering is eind juli weer van het stel verwijderd.

Omdat de 9556 in Haarlem is bestickerd, rijdt het treinstel voorafgaand aan de presentatie van De Groene Trein naar Amsterdam. Hierna is de eerste officiële rit, terug naar Haarlem.Eind april 2013 krijgt het Olympische treinstel 9520 en nieuwe bestickering. Ter gelegenheid van de troonswisseling is het oranje stel met vlaggen en confetti bestickerd als ‘Koningstrein’. Het andere Olympische treinstel, de 9525 verschijnt een maand later weer in geel-blauwe kleurstelling op de baan. De 9520 is in juni 2014 ontstickerd.

Op 20 september 2014 is het precies 175 jaar geleden dat de eerste trein tussen Amsterdam en Haarlem over het Nederlandse spoor rijdt. Die dag presenteren NS en Eneco op hetzelfde baanvak treinstel 9556 als De Groene Trein. Het treinstel heeft een geblokte bestickering die van de originele kleurstelling bij de koppen overloopt in een groene kleurstelling in het midden. Het ontwerp is gekozen na een ontwerpwedstrijd van beide bedrijven. Het treinstel symboliseert het feit dat vanaf 2018 alle elektrische treinen op groene stroom rijden.

Terug naar Dubbeldeks Interregiomaterieel